Friday, July 22, 2011

PERNAH tak kau dengar aku panggil nama kau banyak kali ?
PERNAH tak kau dengar suara aku ketawe sebab lawaklawak kau ?
PERNAH tak kau tengok aku nangis depan kau ?
PERNAH tak kau tahu macammana aku cintakan kau ?
PERNAH tak ?

SAYANG tuh memang selalu aku ungkapkan.
tapi. kau percaya tak ?
aku nak terbang. nak terbang dengan kau yang aku sayang.
nak hidup. hidup dengan kau yang aku sayang.
nak solat. dengan kau berniatkan ALLAH,nawaituku.
nak mati. mati dengan IMAN dari ALLAH.

kau. sajak aku tengok.
cara kau gelak.
terngiang. sampai satu saat bile teringat.
kelakar jadinye.
untungla.
kau untung..
kau sentiasa happy. walau kau sedih xpernah 
nampak kau muram.
kalau ade pun.
tah la.
bukan muram yang aku nampak.
tapi itu senyuman kau
itu gelak tawa kau.
itu DIRI kau yang aku kenal.

KAU.
aku nak jadi teman kau yang utama.
aku nak jadi yang tercantik.
aku nak jadi yang terpandai.
aku nak jadi yang termanja.
aku nak jadi yang terbaik.
dan yang paling penting..
aku nak jadi yang SOLEHAH dan BERIMAN.


tengok burung-burung ni ?
terbang mereka bebas.
kemana saje arah yang mereka ingin pergi..
tengok. matahari terbenam itu.
lambangnye kekuasaan ALLAH 
lepaskan mereka terbang sepertimana..
manusia terbang, datang dan pergi , cari dan lihat.
CINTA. 

begitu juga sepertimana aku cintakan kau.
sehebat itu laa. aku lebih cintakan ALLAH.
kau.
INSYAALLAH.
doakan kebahagiaan itu milik kita.
sayang dan cintakan kau. 

p/s : NUZUL AIZAT HABIB.

No comments:

Post a Comment